Kasmifood uit Kapellen lanceert de eerste halaladvertentie in Vlaanderen.
"Ramadan Kareem," weerklonk het gisteravond door vele Vlaamse woonkamers. In een commercial voor halal vlees wenst een meisje iedereen een gezegende Ramadan toe. Dit is een primeur in België, dankzij de CEO van Kasmifood: Samir El Kasmi.
De commercial zal worden uitgezonden tot 25 april op de kanalen Play4, 5, 6 en 7. Hiermee wil de Belgische ondernemer met Marokkaanse roots, Samir El Kasmi, CEO van het voedselbedrijf Kasmifood uit Kapellen, zich richten tot niet-moslims, net zoals het Nederlandstalige moslimmeisje in de advertentie, en zijn markt uitbreiden naar bedrijven die zijn halale spreads en andere halalvoedingsproducten nog niet in hun assortiment hebben.
“Broodbeleg voor moslims was, en is nog steeds, in ‘inheemse’ supermarkten en andere plaatsen beperkt tot chocopasta, jam, boter, pindakaas en kaasspread,” zegt Samir El Kasmi. “Met een ‘Belgisch’ product dat geen deel uitmaakte van mijn en andere moslims hun voedselcultuur, wil ik de rest van België en de wereld veroveren. Ongeveer 7% van de Belgische bevolking is moslim, dus de ‘inheemse’ supermarkten laten eigenlijk inkomsten liggen. Ik ben ervan overtuigd dat de export van het merk Kasmi succesvol kan zijn omdat er overal ter wereld moslims zijn die nog nooit een spread hebben gegeten. Ik wil ook niet-moslims en de supermarkten waar zij winkelen verleiden om halale spreads te proberen, die door hun kruiding ook aantrekkelijk kunnen zijn voor niet-moslims. In elke markt heeft de eerste beweger een voordeel ten opzichte van degenen die later komen.”
De eerste stap
El Kasmi heeft goede redenen om te geloven dat zijn strategie zal slagen. “De Carrefour Market aan de Kioskplaats in Hoboken is een pionier in de verkoop van onze producten en bevestigt het potentieel van halalvoeding. Om daarop in te spelen, lanceer ik nu de eerste commercial voor een halalproduct op Vlaamse televisie. Waar anderen zijn mislukt in de halalsector, streef ik ernaar om te slagen. We hebben kennis van de halalmarkt, ervaring, en onze cijfers bewijzen het vertrouwen dat consumenten hebben in het merk Kasmi.”
Vandaag genereren de producten van El Kasmi een omzet van 5,5 miljoen euro, maar dat is niet genoeg voor hem. Binnen vijf jaar hoopt hij zijn omzet te verhogen tot 35 miljoen euro. Om dit te bereiken, investeert hij in nieuwe machines en breidt hij zijn assortiment uit. Zijn producten zijn niet alleen succesvol in België; in Nederland en Noord-Frankrijk is Kasmifood uitgegroeid tot marktleider in halale spreads.
Recent Posts
- Kasmifood produceert zelfs Filet Americain, ongebruikelijk voor de meeste moslims – Eerste Vlaamse tv-commercial voor halalvoeding
- Bedrijf uit Kapellen maakt eerste Vlaamse tv-commercial voor halalvoeding
- Bedrijf gevestigd in Kapellen presenteert eerste Vlaamse tv-reclame over halalvoeding
- Kasmi verleidt jouw koelkast
- De allereerste tv-commercial voor halalvoeding, en de initiator komt uit Kapellen.